Gott nytt år!

Hej! ♥
Jag har nyss ätit efterrätt, det var choklad kräm med hallon ^^
Det var såå gott! Till middag fick vi oxfilé med klyftpotatis, det var också jätte gott! ^^


Den här bilden är från Gran Canaria. Jag saknar Gran Canaria jätte-mycket!
Förra året satt jag nog på ett flygplan vid den här tiden. ^^

Det blev ett till kort inlägg som vanligt..

//Wilma

Jag vill ha en ny mobil

Hej!♥
Nu är jag med Lisa, vi ser på Lilla Jönssonligan och håller på med hennes nya mobil. Jag vill ha en sån!


Lisa har en i rosa, jag vet inte om jag vill ha en rosa


Eller vit. Vilken är finast?
Den kostar typ max 2000 kr, jag vill ha den! Men vilken färg??

//Wilma

Konsert och Waldorf!

Hej! ♥
Idag i skolan hade vi konsert hela dagen, det var mellanstadiet som höll i julkonserten i år. Vi fick sjunga Last Christmas, den är svår och den suger! Vi fick sjunga den två gånger, först för lågstadiet och sen för högstadiet.
Det var en hemlig gäst också, den hemliga gästen var våran musiklärares son Jens som har varit med i dansbandkampen och idol. Han var bra! Vissa i klassen fick hanns autograf ;)
Efter konserten gick vi till Waldorf, jag beställd typ Hawaii-pizza men den hette något annat,  jag kommer inte ihåg vad. Den var jätte-god men jag orkade inte äta upp allt. Men den var såå god!!
Efter vi hade ätit klart slutade vi, jag gick hem med mamma.

Videon kanske var lite konsitg, jag tog den första jag såg...

Ikväll ska jag vara med Lisa. Hon har köpt en ny mobil. Jag vill se den och hon vill se datorn. :)

//Wilma

Önskelista från cocoo.se

Hej! ♥
Här kommer min lilla önskelista på saker från cocoo.se:

En blå rosettring, 125:-
Blått armband, 195:-
Cupcakehalsband, 195:-
Blått rosetthårspänne, 125:- 
Eller vitt, jag vet inte vilket som var finast, 125:- 
Örhängen, 125:-
Sist men nte minst, ett vitt nitarmband, 195:-

Haha, den här listan blev lite längre än vad jag hade tänkt...

Jag har fått en ny dator idag. Eller det är familjens dator men den står i mitt rum och det kommer nog vara mest jag som använder den eftersom alla andra i familjen förutom jag ocg min 4:åriga lillasyster har en egen dator.
Jag är jätte-glad för jag har väntat sen september.

Idag i skolan hade vi myseftermiddag eller vad man ska säga. Vi såg på film och samtidigt var det disco i ett annat rum. Man fick välja om man ville se på film eller had disco. Jag såg på filmen för alla discon vi har haft i klassen har varit jätte-tråkiga. Filmen vi såg var Kopps och i 6a:s klassrum visade dom Twilight. JAg såg på Kopps för den har jag aldrig sett och Twilight har jag sett minst tusen gånger.
Kopps var helt okej, inte världens bästa film. I helgen hade jag glömt bort att man skulle ta med sig eget snacks om man ville, jag kom på det på kvällen på söndagen och då orkade inte mamma eller pappa åka och köa (det ända vi hade hemma var en liten gott och blandat godispåse och man fick inte ta med sig godis.
Men vi hade några lussebullar och pepparkakor som jag fick ta i stället.
Men jag hade egentligen inte behövt ta med mig något för mion fröken hade köpt jätte-mycket popcorn, chips och julmust. Det blev till och med över en flaska julmust och en påse chips.

Nu sitter jag och kollar på Lilla Jönssonligan på den nya datorn. Skärmen är så stor att jag kan ligga i sängen och se. Jag har köpt nya fluortabletter med hallon smak, jag är helt beroende av dom, hehe ;)

Det blev ett ganska långt inlägg idag ;)

Godnatt! ♥
//Wilma

Ps. Clara, du måste också skriva på bloggen!

Pizza! :)


Hej! ♥
Ikväll blir det pizza till middag! ^^
Det ska bli gott men tyvär är det hemmagjord och jag gillar inte mammas och pappas pizza! Dom sätter alltid jätte-mycket tomatsås och typ tjocka bitar med kassler på, det är inte gott! Vi får se om det går att äta ^^,

Det här blev ett ganska kort inlägg.... och bilden blev lite för stor :S

Hejdå!
//Wilma


Godmorgon! ♥

Godmorgon! ♥
Just nu sitter jag och kollar på julkalendern på datorn. Haha, men jag har missat nästan alla avsnitt så jag kollar på datorn för att veta vad den handlar om. För mig är det som en tradition att se på julkalendern. :)
Brukar ni se på julkalendern?

Clara, du måste också skriva på bloggen!

Ikväll ska jag på basket, jag ska fråga Clara om hon vil följa med! :)

Hejdå! ♥
//Wilma!


Nu är jag med i en till tävling ;)


Jag är med och tävlar om ett namnsmycke på Fannys blogg tillsammans med www.parlsmycken.com! Var med du också!

Med i en tävling!

Hej! ♥
Jag är med och tävlar om ett hemligt smink kit hos FRIDA HJÄRTA KEVIN i sammarbete med maceupcosmetics.se.
Var med du också! :)

//Wilma 


Cool bild!


Hej! ♥
Jag har kollat lite på bilderna som jag och Clara har på bloggen. Då hittade jag den här kolla bilden! ;P
Clara du får säga till om jag ska ta bort den.
Jag vill jätte-gärna ha en kamera, jag har bara en på min mobil och den SUGER!
Helst vill jag ha en systemkamera men det kommer jag aldrig få :(

Förlåt för alla korta, säker ointresanta inlägg jag skriver. Jag vet inte vad jag ska skriva.....

Baii!
//Wilma

Julfest!

Hej! ♥
Jag kom nyss hem från en julfest på Majas dagis. Dom hade ett Luciatåg, alla var jätte-gulliga.
Jag och Fanny fick en skrattatack när Majas Lucia-krona gled ner så den blev som ett halsband. Hahahha, det var så roligt! :D


Så här såg Maja ut! En sötis! Jag tog bilden från Fannys blogg för jag hade inte någon ^^

Baii!
// Wilma

Plugg-helg!

Hej! ♥
Igår var det Luciatåg i kyrkan. Jag var med, Fanny var Lucia.
Luciatåget gick bra, jag och Fanny fick sjunga första versen i en sång. Det var inte lika kul. :P

Idag måste jag plugga, vi ska ha prov om världen och engelska imorgon. Jag måste veta vad horst och skolla är... Vi har aldrig pratat om det i skolan så det är ganska svårt att veta....!
Jag ritade en liten bild på paint hur horst ser ut, hehehe..

Ja, så här ser den ut. Inte så fin! xD
Här är en lite bättre bild som jag hittade på google;


Pappa har försökt förklara för mig vad det är men jag fattar fortfarande inte riktigt :S
Jag är lite trög.


Jag tror att det är idrotts-läxan...jag är så bra på att svara på frågorna. Ser man vad det står?



Engelska-läxan, jag har ganska mycket läxa nu. Och allt ska in på måndag...

Idag ska jag, mamma, Maja och Fanny baka pepparkakor :D
Jag älskar pepparkakssmeten! Haha.

Nu måste jag fortsätta plugga.

Hejdå!
//Wilma! :)


Helg!

Nu är det sista dagen på  helgen. Jag har inte gjort så mycket.
På lördagen morgon  hade jag basket match mot Höken. Vi vann med 89-10.   
senare på dagen var jag på stan med mamma vi köpte julklappar.
Vi hittade inte så mycket.
klockan började närma sig fem så vi gick till en resturang och åt middag.

Snart ska jag kanske vara med Evelina.


 

Ingen snö :(

Hej! ♥
Jag är så sur för att det inte är nå snö, eller det är bara slask och is ute! Det är ingen jul utan snö, enligt mig.
Idag när jag gick hem från skolan var jag tvungen att hålla i Fannys arm nästan hela tiden.

Förra lördagen var jag med Lisa. Det var snö då så vi åkte mini-skidor eller trickskidor. (jag vet inte vad det heter). Vi åkte ner för en kulle baki morfars hus. Det var roligt förutom när man ramlade, vilket hände väldigt ofta... Jag hade en bild men den går inte att ladda upp så ni får se den senare.

Hejdå!
//Wilma

RSS 2.0